پیکاپ ویزا

پیکاپ ویزا چیست؟

پیکاپ ویزا چیست؟

چنانچه قصد سفر به کشوری مانند آمریکا را داشته باشید نیاز است به یکی از کشور های همسایه مثل ترکیه – دبی – ارمنستان سفر کرده و در سفارتخانه مورد نظر حاضر شده و مصاحبه با آفیسر مربوطه را جهت اخذ ویزا انجام دهید.

در این مرحله نتیجه مصاحبه ۳ حالت دارد:

۱)اخذ ویزا:

در صورت اخذ ویزا به صورت درجا , شما ۳ ماه فرصت دارید تا پاسپورت خود را به سفارت ارائه دهید تا ویزای خود را در پاسپورتتان دریافت کنید. این پروسه در سفارت به طور معمول ۳ تا ۵ روز کاری زمان می برد

۲)بررسی بیشتر پرونده یا Clearance:

در بعضی مواقع آفیسر تشخیص می دهد پرونده شما نیاز به بررسی بیشتری دارد و باید سوابق شما بررسی شود . این کار توسط پلیس فدرال آمریکا (FBI) انجام می شود. اگر مورد خاصی در پرونده خود ندارید نیازی به نگرانی نیست . معمولا اکثر کسانی که FBI CHECK میخورند در نهایت ویزا را دریافت می کنند. این پروسه ممکنه است از ۳ هفته تا حتی ۱ سال زمان ببرد. اما به طور معمول از ۱ ماه تا ۳ ماه نتیجه درخواست ویزای شما مشخص خواهد شد.

۳) رد شدن درخواست ویزا:

در این قسمت درخواست ویزای شما به تشخیص آفیسر مصاحبه کننده رد شده است ولی می توانید دوباره برای درخواست ویزا اقدام کنید(پیشنهاد ما این است که حتما دلیل رد شدن درخواست را از آفیسر سوال کنید تا در صورت نقص مدارک و . . . بتوانید در اقدام بعدی مدارکتان را تکمیل کنید.) در اکثر مواقع درخواست ویزا به دلیل اینکه آفیسر تشخیص می دهد شما قصد مهاجرت دارید و به کشورتان باز نخواهید گشت رد می شود. پس بهتر است دلایل محکمی برای سفارت ارائه دهید تا دچار مشکل نشوید.

همانطور که گفته شد پس از مصاحبه وضعیت شما به یکی از سه حالت زیر است :

۱)اخذ ویزا

۲)بررسی بیشتر پرونده یا Clearance

۳) رد درخواست ویزا

در حالت اول شما میتوانید حدود یک هفته در کشور مقصد بمانید و پاسپورتتان را به سفارت بدهید تا ویزای خود را در پاسپورت دریافت کنید(این روش کمی پر هزینه تر است) و یا به کشور خودتان برگردید و از طریق موسساتی که کار پیکاپ پاسپورت را انجام می دهند(با هزینه ای کم و اقتصادی تر) ویزای خود را در بازه زمانی حدود ۱۴ روزه دریافت کنید. اصطلاحا به مراحلی که کارگزار از طرف مسافر اقدام به اخذ ویزا در پاسپورت می کند پیکاپ ویزا گویند.

در حالت دوم هم بعد از مشخص شدن نتیجه ویزا میتوانید اقدام به پیکاپ ویزا کنید.

در حین بررسی مدارک ممکن است سفارت از طریق ایمیل از شما مدارک بیشتری بخواهد و شما باید پس از ترجمه مدارک مورد نظر سفارت , مدارک را برای سفارت ایمیل کنید تا پروسه بررسی پرونده شما ادامه یابد.

. در نهایت بهتر است برای دریافت ویزای خود از خدمات پیکاپ ویزا استفاده کنید تا در هزینه های خود صرفه جویی کنید. به طور معمول پروسه پیکاپ ویزا ۱۰ تا ۱۴ روز زمان می برد.

مدارک الزامی لازم برای پیکاپ ویزا آمریکا :

۱)اصل پاسپورت امضا شده فرد متقاضی

۲)برگه وقت سفارت متقاضی

۳)تکمیل و امضا کردن وکالت نامه (در صورت نیاز)

۴)اصل برگه زرد یا صورتی

۵)نام کاربری و رمزعبور اکانت سفارت

۶)کپی فرم های زیر در صورت وجود :

فرم I-20

فرم I-901

فرم I-797 A

فرم DS-2019 یا DS-7002

فرم I-129

فرم I-94

۷)اصل شناسنامه (در صورت نیاز)

برای ارسال سفارش خود میتوانید به صفحه سفارشات ما مراجعه نمایید

برای ثبت نام آزمون PTE به وبسایت تخصصی ما مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید
Secured By miniOrange