پرسش های متداول تافل

پرسش و پاسخ های متداول تافل – TOEFL IBT

پرسش و پاسخ های متداول تافل – TOEFL IBT

در این مقاله تیم مربوط به آزمون TOEFL IBT مجموعه EasyWay بخشی از پرسش های متداول تافل شما مشتریان عزیز را پاسخ داده است.

آزمون (Test Of English as a Foreign language) TOEFL که توسط موسسه ETS برگزار می‌شود، یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی در جهان است. در این آزمون میزان تسلط غیر انگلیسی زبانان بر این زبان سنجیده می‌شود. از مزیت‌های بزرگ آزمون تافل می‌توان به گستردگی پذیرش این مدرک در مراکز علمی و مهاجرتی جهان اشاره نمود، به طوری که هم اکنون این آزمون در بیش از ۹,۰۰۰ دانشگاه در ۱۳۰ کشور جهان مورد قبول واقع می‌شود. آزمون تافل تا چند سال پیش به دو صورت کاغذی (PBT) و اینترنتی (IBT) انجام می‌پذیرفت اما از حدود ۳ سال پیش دیگر آزمون کاغذی  (PBT) در ایران برگزار نمی‌شود و در حال حاضر فقط آزمون اینترنتی تافل  (TOEFL-IBT) هر هفته در چند مرکز در تهران و شهرهایی مثل اصفهان، شیراز، ارومیه، آمل و دیگر شهرها برگزار می‌شود.

 

کدام دانشگاه‌ها نمره آزمون تافل را می پذیرند؟

یکی از پرسش های متداول تافل در مورددانشگاه های پذیرنده مدرک می باشد؛ نوع آزمون زبان در ابتدا بستگی به دانشگاه‌ مقصدی دارد که شما قصد دارید برای دوره‌های ارشد یا دکترا در آن دانشگاه اپلای کنید. با نگاهی به روند پذیرش دانشگاه‌ها در طی سه دهه گذشته به این نتیجه می‌رسیم که دانشگاه‌های کشورهایی که مراودات فرهنگی بریتانیا بر آن‌ها به صورت سنتی غلبه دارد، آزمونهای IELTS و PTE Academic  را بیشتر پذیرا بوده‌اند. کشورهایی نظیر استرالیا، کانادا، انگلیس، ایرلند و اسکاتلند را می‌توان در این گروه قرار داد. بیشتر دانشگاه‌های آمریکا و دانشگاه‌های سایر کشورها که با دانشگاه‌های آمریکایی برنامه‌هایی نظیر تبادل استاد و دانشجو یا مراودات تحصیلی و فرهنگی دارند، آزمون زبان تافل را می‌پذیرند. دانشگاه‌هایی نظیر دانشگاه آمریکایی بیروت، شعبه‌های دانشگاه‌های آمریکا در قطر و امارات در زمره اینها قرار می‌گیرند.
در سال‌های اخیر اما اکثر دانشگاه‌ها سعی در پذیرش هر سه آزمون را دارند و در وب سایت‌های خود حداقل نمرات مورد نیاز برای هر یک از این آزمون‌ها را جهت پذیرش درج کرده‌اند. به همین دلیل آزادی عمل بیشتری به متقاضیان داده شده است تا بتوانند با توجه به مزیت‌ها و محدودیت‌های هر کدام از این آزمون‌ها، آزمونی را انتخاب کنند که سریع‌تر به نتیجه مورد نظر خود برسند.

  • حداقل سطح زبانی مورد نیاز برای این آزمون چقدر است؟

    به طور کلی آزمون تافل درصدد سنجش مهارت‌های شما در زمینه خواندن، شنیدن، صحبت کردن و نوشتن در قالب آکادمیک است، در نتیجه شما نیاز به داشتن دانش انگلیسی‌ فراتر از دانش عمومی زبان (General)  دارید. در مرحله اول منظور از این سطح، داشتن دایره لغات خوب برای فهم متون عادی و روزمره و در مرحله دوم دایره لغات آکادمیک در حوزه‌های مختلف است. دانستن گرامر (دستور زبان) انگلیسی نکته دیگری است که شما را در فهم متون، صحبت کردن صحیح و نگارش دقیق یاری می‌کند.
    با توجه به موارد ذکر شده، می‌توان گفت که داشتن دانش زبانی در سطوح Upper Intermediate و Advance برای شروع آمادگی آزمون تافل ضروری به نظر می‌رسد. شرکت در کلاس‌های زبان موسسه‌های خوش نام و مشهور هر شهر برای بدست آوردن این سطح از دانش زبان توصیه می‌شود.

  • آیا حتما باید در کلاس های آمادگی آزمون شرکت کنم؟

    پاسخ به این پرسش با توجه به هزینه‌های این کلاس‌ها، نسبت مستقیم به شرایط مالی و اقتصادی شما دارد. برای افرادی که دارای بودجه کمی هستند و باید با آن بودجه تمام هزینه‌های فرآیند اپلای را پوشش دهند، بدست آوردن کتاب‌ها، جزوات و نرم‌افزارهای شبیه سازی شده آزمون تافل نظیر TPO از اینترنت توصیه می‌شود و بالتبع این افراد زمان بیشتری را باید صرف آشنایی با فضای آزمون تافل و تکنیک‌های پاسخگویی به سوالات کنند. اما در خصوص کسانی که محدویت مالی برای شرکت در کلاس‌ها ندارند، اولین گام پیدا کردن موسسه‌های معتبر و یا کلاس‌های خصوصی که توسط افراد مجرب برگزار می‌شوند، خواهد بود.
    به طور کلی نمی‌توان منکر تاثیر کلاس‌های خوب و حرفه‌ای آمادگی تافل در نتیجه گیری بهتر و سریع‌تر متقاضیان شد ولی از آنجا که قشر محدودی از افراد در تهران و مراکز چند استان به این کلاس‌ها دسترسی دارند، افرادی که در شهرهای کوچک زندگی می‌کنند می‌توانند با اختصاص وقت بیشتر برای مطالعه به نتیجه مطلوب خود در آزمون دست پیدا کنند.

برای اطلاع از پاسخ سایر پرسش های متداول تافل

  • آیا میتوانید منابعی برای مطالعه به من معرفی کنید؟

    با یک جستجوی ساده در اینترنت با حجم زیادی از وب سایت‌هایی مواجه می‌شوید که به معرفی و ارائه فایل‌ها، فیلم‌ها و جزوات آمادگی تافل پرداخته‌اند. در هنگام مواجه با این حجم از منابع، بایستی به پالایش این حجم انبوه بپردازید. از جمله کتاب‌های مفید و معتبر برای آمادگی آزمون تافل، می‌توان کتاب‌های زیر را برشمرد:

  • ETS Official Guide to IBT TOEFL
  • For and Against by LG Alexander
  • Verbal Advantage
  • Essential Words for TOEFL IBT
  • ۴۰۰ Must Have Words for TOEFL IBT
  • TOEFL IBT Recycled Vocabulary
  • Speaking and Writing Strategies for TOEFL IBT
  • Writing Academic English
  • Longman Essay Activator
  • در فرآیند اپلای چه زمانی را برای آزمون تافل انتخاب کنم؟

    انتخاب تاریخ آزمون تافل یکی از مهم‌ترین مراحل فرآیند یک اپلای موفق است. نگاه ما برای انتخاب این زمان، تاریخ‌های ددلاین دانشگاه‌ها جهت ارسال ریپورت نمره آزمون تافل است. بنابراین باید قبل از تاریخ‌های ددلاین بازه‌ی زمانی مشخصی را برای امتحان تعیین کنیم.

  • کدام مرکز را برای آزمون انتخاب کنم؟

    انتخاب مرکز آزمون نسبت مستقیمی با محل زندگی شما دارد. اما در مواردی، مراکز آزمون نزدیک به محل زندگی شما در بازه‌ی زمانی مورد نظر شما، صندلی خالی برای ثبت‌نام ندارند. در این شرایط شما باید مسافتی را برای آزمون طی کنید. در بعضی موارد افرادی به عنوان مثال از تبریز به شیراز یا کرمان و بالعکس برای امتحان مسافرت کرده‌اند. این شرایط عمدتا در زمان نزدیک به تاریخ‌های ددلاین یعنی مهر، آبان و آذر ماه هر سال اتفاق می‌افتد.

  • چه تفاوت‌هایی میان مراکز مختلف آزمون TOEFL وجود دارد؟

    به طور کلی نکاتی مانند تفاوت در چگونگی برخورد پرسنل، ویژگی‌های فیزیکی و امکانات محل آزمون، نوع پارتیشن‌بندی و فاصله بین داوطلبین، نحوه چک کردن مدارک از قبیل گذرنامه و کارت ملی، تعداد برگه‌ها و مداد جهت نت‌برداری، ویژگی صندلی‌ها و میزها، نوع هدست، مانیتور و صفحه کلید را می‌توان جز موارد تفاوت در مراکز آزمون‌ها برشمرد.
    لازم به ذکر است که مرکز آزمون شما ارتباطی به مدت زمان تصحیح و ریپورت نمره شما نخواهد داشت و تمامی مراکز به طور کامل از قوانین ETS در همه زمینه‌ها تبعیت می‌کنند.

  • زمان اعلام نتیجه آزمون تافل چقدر طول خواهد کشید؟

    نتیجه آزمون بین ۱۰ تا ۱۴ روز بعد از امتحان، از طریق پروفایل شما در وب سایت ETS قابل مشاهده است. همچنین ایمیلی مبنی بر اعلام نمره شما برایتان فرستاده خواهد شد که در آن به شما گفته شده است تا با مراجعه به پروفایل خود در ETS، نتیجه آزمون خود را مشاهده کنید.

  • در صورت عدم کسب نمره مورد نظر، آیا می‌توانم مجددا برای آزمون ثبت نام کنم؟

    در صورتی که نمره مطلوب خواسته شده از سوی دانشگاه مورد نظرتان جهت اپلای را کسب نکردید، می‌توانید مجددا برای آزمون ثبت‌نام کنید و نتیجه مطلوب خود را در آزمون یا آزمون‌های بعدی کسب کنید. به یاد داشته باشید که تنها داشتن دانش زبانی خوب برای این آزمون کافی نیست بلکه داشتن تجربه در نحوه‌ی پاسخگویی به سوالات نیز در آزمون تافل فاکتور بسیار مهمی است.

  • چه مدت بعد از آزمون، می‌توانم برای آزمون مجدد ثبت نام کنم؟

    طبق قوانین ،ETS 12 روز بعد از آزمون شما می‌توانید برای آزمون مجدد ثبت‌نام کنید. انتخاب فاصله زمانی بین آزمون، بستگی به مدت زمان باقیمانده برای ددلاین‌های دانشگاه‌ها دارد. به عنوان مثال اگر شما برای ترم پاییز ۲۰۱۹ میلادی قصد اپلای دارید و اولین آزمون خود را در ماه فروردین ماه پشت سر گذاشته‌اید و نمره مطلوب را کسب نکرده‌اید. به دلیل فاصله زمانی خوب و نسبتا زیاد با ددلاین‌‌ها، شما می‌توانید در مرداد ماه آزمون دوم خود را پشت سر بگذارید، اما اگر فاصله آزمون اول تا ددلاین کم است؛ باید آزمون دوم را خیلی زودتر ثبت‌نام کنید.

امیدواریم این مقاله توانسته باشد پاسخگوی پرسش های متداول تافل شما عزیزان بوده باشد.

برای ثبت نام آزمون پی تی ای میتوانید به وب سایت تخصصی ما مراجعه نمایید

برای ثبت نام آزمون تافل به صفحه فروشگاه مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید
Secured By miniOrange